2022
  • 2022년, 대구아트페어가 15회를 맞아 ‘Diaf (Daegu International Art Fair)’라는 새로운 브랜드 네임으로 탈바꿈하여 국제적인 미술 행사로서의 본격적인 출발을 알렸다.
    글로벌 아트페어를 지향하며 기존의 대구아트페어에서 Diaf로 명칭을 바꾸고, 페어의 전반적인 수준을 글로벌 스탠더드에 맞췄다. 첫 온라인 뷰잉룸(O.V.R) 프로그램 운영으로 Diaf에 참가하는 모든 화랑들의 출품작을 시공간 제약 없이 감상하고 국내외 미술 애호가들에게 Diaf와 한국 미술 시장을 알리는데 힘썼다. 또한, MZ 세대 컬렉터를 겨냥해 인플루언서로 구성된 MZ 운영위원을 조직하여 새로운 젊은 컬렉터를 적극 공략하고, 작가 및 컬렉터 등과 직접 소통하는 아트 토크쇼와 강연을 라이브 방송으로 진행하며 온라인 홍보를 강화했다.

    In 2022, the Daegu Art Fair celebrated its 15th edition with a new brand name, Diaf (Daegu International Art Fair), marking its full-scale departure as an international art event.
    Aiming to become a global art fair, the name was changed from Daegu Art Fair to Diaf and the overall level of the fair was brought up to global standards. By operating the first Online Viewing Room (O.V.R) program, Diaf made it possible to view the works of all galleries participating in Diaf without time and space constraints, and made efforts to introduce Diaf and the Korean art market to art lovers at home and abroad. In addition, the MZ Steering Committee, composed of influencers, was formed to actively target new young collectors, and art talk shows and lectures that directly communicate with artists and collectors were broadcast live to strengthen online promotion.

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